Sembrar Iris híbrids aquest hivern

(Tenc una quarantena d'Iris disponibles si a algu li interessa apuntar-se a la follia i cultivar-ne, vos podeu descarregar la llista d'aqui)
El segle passat (el 1993) varem anar al Sud de França i varem visitar un preciós jardí d'Iris a Sant Miquel de Cuixà, un jardí que crec que ja no existeix.
Varem quedar fascinats per l'espectacle de la floració primaveral dels diferents hibrids d'aquesta planta i per la tasca d'hibridació i selecció feta pels jardiners francesos.. Els Iris s'adapten força bé al clima de Mallorca, i especialment a la Tramuntana, de fet en tenc uns de sembrats al Barranc que han resistit fins i tot les cabres, que ja és dir.
Aquesta primavera vaig fer, amb un bon amic, una escapada a la Provença per localitzar criadors i aparaular la compra d'una petita colecció entre els milers de varietats que s'han creat.
Els jardins que vaig localitzar estan molt dispersos, aixi que vaig anar a veure uns quants que hi ha a la Provença i al Perigord, al Sud.






D'aquella visita vaig fer una tria que finalment està en camí.
Tendré 39 varietats que podeu veure en aquestes fotos:


Si algú de sobte desperta a la iridofília, només m'ha d'escriure i jo l'ajudaré a saciar el cuquet.

Comentaris

Unknown ha dit…
Hola, comentar que una espléndida colección de más de 200 tipos de Iris está en el jardín botánico de Ibi . Alicante. Es un espectáculo su floración y recomiendo su visita en el momento apropiado que es muy corto pues solo dura unos 15 a 20 días..
Un placer irisnautas!!

Entrades populars d'aquest blog

És car l'oli de la serra de tramuntana?

Juliette ens ha fet un desastre, i noltros l'enviam a fer punyettes